Wednesday 15 November 2017

Beskatning Of Stock Alternativer Gitt Qua Konsulent


CRA QampA om ansattes aksjeopsjoner Denne artikkelen ble først oppført i Skatteemner nr. 2005 datert 12. august 2010. Resolusjonene 23 til 31 i 2010s føderale budsjett foreslo endringer i reglene om ansattes opsjoner. Lovgivningen for disse forslagene er ennå ikke utgitt. CRA har lagt ut en rekke spørsmål og svar angående budsjettforslagene for personalopsjoner, hvor utdragene er gjengitt nedenfor. 1. Hva er de nåværende reglene med hensyn til utbetalingsrettigheter I øyeblikket, når en ansatt erverver verdipapirer (referert til som aksjeregistrering for QampAs) i henhold til en aksjeopsjonsavtale og visse betingelser er oppfylt, kan arbeidstaker være berettiget til fradrag tilsvarer halvparten av aksjeopsjonen (opsjonsfradrag). I dette tilfellet kan arbeidsgiver ikke kreve fradrag for utstedelse av sikkerhet. Ansatteaksjonsavtaler kan struktureres på en slik måte at, dersom ansatte avhender sine opsjonsrettigheter til arbeidsgiveren for kontant betaling eller annen ytelse (kontantutbetaling), kan arbeidsgiver trekke ut betalingen , mens ansatt fortsatt er berettiget til opsjonsfradrag. 2. Hva er budsjettforslagene med hensyn til utbetalingsrettigheter For transaksjoner som skjer etter klokken 16:00 Eastern Standard Time den 4. mars 2010 foreslår budsjettet at aksjeopsjonsfradraget kun vil være tilgjengelig i situasjoner hvor enten arbeidstakeren utnytter sine opsjoner ved å kjøpe aksjer av arbeidsgiver eller arbeidsgiver velger i foreskrevet form for alle aksjeopsjoner utstedt eller utstedt etter 16:00 Eastern Standard Time den 4. mars 2010, i henhold til avtalen, at verken arbeidsgiver eller noen som ikke arbeider i lengden med arbeidsgiveren, vil kreve fradrag for utbetalingen i forhold til de ansattes disposisjon av rettigheter i henhold til avtalen og Arbeidsgiveren legger et slikt valg med Nasjonalinntektsministeren til arbeidsgiveren, og gir arbeidstaker dokumentet skriftlig om et slikt valg, og arbeidstakeren legger slik bevis med statsministeren med sin individuelle inntektsskatt og ytelsesavkastning for året hvor aksjeopsjonsfradrag påberopes. I tillegg til disposisjoner av rettigheter som oppstår etter kl. 16.00 Eastern Standard Time den 4. mars 2010, foreslår budsjettet at klare regler om aksjeopsjoner gjelder for en ansatt (eller en person som ikke handler i armlengde med den ansatte) som disponerer rettigheter i henhold til en avtale om å selge eller utstede aksjer til en person som arbeidstakeren ikke håndterer med armlengden. Skattefordelingsvalg 3. Hva er effekten av skattefordelingsvalget i henhold til gjeldende regler For tiden, når visse betingelser er oppfylt, kan ansatte i børsnoterte selskaper som erverver verdipapirer i henhold til en aksjeopsjonsavtale velge å utsette anerkjennelsen av aksjen opsjonspremie til det året de disponerer over aksjene. 4. Hvordan påvirker budsjettforslaget skatteutskytningsvalet med hensyn til rettigheter i henhold til en avtale om å selge eller utstede aksjer utøvet etter klokken 16.00 Eastern Standard Time den 4. mars 2010, foreslår budsjettet å oppheve oppsigelsesavsetningen. 5. Er det kreves tilbakeholdelse når ansatte utnytter sine opsjoner Ja, for ansatte som utnytter sine opsjoner etter 2010, foreslår budsjettet at arbeidsgiveren vil bli pålagt å holde tilbake og belaste et beløp for den skattepliktige opsjonsfordelen (netto av eventuell aksjeopsjonsfradrag) i samme grad som om beløpet av ytelsen hadde blitt betalt som en ansattbonus. I tillegg foreslår budsjettet for ansatteopsjonsfordeler ved oppkjøp av aksjer etter 2010 at det faktum at ytelsen oppsto ved disse oppkjøpene ikke betraktes som grunnlag for hvilken statsministeren kan redusere kildeskrav. 6. Vil disse forslagene gjelde dersom det foreligger begrensninger på disposisjonen av aksjene som er ervervet i henhold til aksjeopsjonsavtalen. Ovennevnte forslag gjelder ikke for opsjoner gitt før 2011 i henhold til en skriftlig avtale inngått før klokken 16.00 Eastern Standard Time den 4. mars 2010, hvor avtalen på den tiden inneholdt en skriftlig betingelse som begrenser arbeidstakeren fra å avhende de aksjene som er oppnådd i henhold til avtalen for en periode etter utøvelse. Særlig lindring av skatteutsettelser 7. Har budsjettet noen lindring for ansatte i situasjoner hvor verdien av aksjene som ervervet av dem i henhold til en aksjeopsjonsavtale, er redusert vesentlig mellom tidspunktet for utøvelsen av aksjeopsjonen og disposisjonen av aksjene Ja, hvor en ansatt disponerer aksjer før 2015, og disposisjonen av aksjene resulterer i en opsjonsbonus for hvilken det ble valgt å utsette inntektsinntektene, foreslår budsjettet å tillate arbeidstaker å velge i foreskrevet form for å forårsake at Etter skattemessig behandling for året hvor aksjene er avhendet, at beløpet på aksjeopsjonsfradraget er lik aksjeopsjonen (dermed eliminert aksjeopsjonsydelsen) at arbeidstaker må være med i sin inntekt en skattepliktig kapital bli lik halvparten av det minste av: aksjeopsjonsytelsen eller det kapitalutfall som realiseres ved disposisjonen av opsjonsaktiene som ansatte yee må betale en spesiell skatt som er lik avsetningen av disposisjon fra disposisjonen av opsjonene (eller 23 av de ansatte som går ut av disposisjon, dersom vedkommende er bosatt i Quebeacutec). Den skattepliktig gevinsten vil ikke bli tatt hensyn til i GSTHST Credit, Canada Child Tax Benefit, skatt på Old Age Security Benefits, Refundable Medical Expense Supplement og arbeidsskattfordelen. Frister for å velge valg for spesialhjelp 8. Hva er frister for å legge inn valg til spesiell lindring Frister for å innlevere valget er som følger: For aksjer disponert av arbeidstaker før 2010, ansattes innlevering forfallsdato for 2010 og for aksjer disponert av arbeidstaker etter 2009, de ansatte som leverer forfallsdato for disposisjonstidspunktet. Valget vil bli vurdert som en søknad om bestemmelse i henhold til Fairness-bestemmelsene. Dette vil gjøre det mulig for statsministeren å revurdere inntektsskatt og ytelsesavkastning av kvalifiserte medarbeidere som har avhendet aksjer kjøpt i henhold til en aksjeopsjonsavtale i 2001 og påfølgende år. Det er viktig å merke seg at denne spesielle lettelsen bare er tilgjengelig dersom en ansatt disponerer over aksjene som er anskaffet under en aksjeopsjonsavtale innen utgangen av 2014. 9. Når og hvordan kan jeg gjøre valget Canada Revenue Agency (CRA) ) vil gjøre nødvendige endringer i skjemaer, prosesser og systemer for å gi effekt på denne foreslåtte endringen. Vær oppmerksom på at CRA ikke kan revurdere for å gjennomføre valget før de nødvendige lovendringsendringene har mottatt Royal Assent. Line 101 - Sikkerhetsalternativfordeler En sikkerhetsalternativfordel resulterer når du kjøper verdipapirer gjennom din arbeidsgiver til en forutbestemt pris som er mindre enn den virkelige markedsverdien av verdipapirene. Hvis arbeidsgiver er et kanadisk kontrollert privat selskap (CCPC), som du håndterer med armlengden, må du bare rapportere denne skatteplikten på selvangivelsen for året du selger verdipapirene. Hvis din arbeidsgiver ikke er en KKPC, må du kanskje rapportere skattepliktig fordeler du mottok i (eller videreført til) året du utøver opsjonsopsjonen din. For berettigede verdipapirer i opsjonsavtaler utøvd inntil og med kl. Østtid, 4. mars 2010, som ikke ble gitt av en KKPC, kan en inntektsfordeling av skatteplikten være tillatt med en årlig grense på 160 millioner kroner på den rettferdige markedsverdien av de kvalifiserte verdipapirene. Hvis du utøvde opsjon for kvalifiserte verdipapirer etter klokka 16.00 Østtid, 4. mars 2010. Det ble ikke gitt av en KKPC, valget til å utsette ytelsen er ikke lenger tilgjengelig for disse verdipapirene. Din varsel om vurdering eller varsel om revurdering vil vise gjenværende saldo på dine utsatte beløp. For mer informasjon, se Guide T4037, Kapitalgevinster. eller ta kontakt med CRA. For å få krav på fradrag på aksjeopsjoner, se linje 249. Gjennomføring av selvangivelsen Rapporter på linje 101 summen av beløpene som vises i boks 14 av alle T4-slipsene dine. Den skattepliktig fordelen du mottok i (eller videreføres til) 2016 på visse sikkerhetsalternativer du har utøvd, er allerede inkludert i disse beløpene. Skjemaer og publikasjoner Beslektede emner Sekundær menyNovember 22, 2010 Endringer i aksjeopsjonsreglene Bill C-47 (Draft Legislation), som bestod andrebehandlingen per 4. november 2010 og er sendt til House Finance Committee, implementerer kunngjøringene i mars 4, 2010 Federal Budget (Budsjett 2010) med hensyn til endringer i beskatning av opsjonsopsjoner. Kommentarene i denne oppdateringen beskriver de viktigste endringene i innløsningen av aksjeopsjoner, arbeidsgivernes fradragsforpliktelser og utsettelsen av aksjeopsjonen for aksjer med børsnoterte aksjer. Utbetaling av opsjonsopsjoner Generelt gjelder regler for ansattes opsjonsopsjoner at ansatte skal inkludere differansen mellom virkelig verdi av de opsatte verdipapirene på det tidspunkt opsjonen utøves og beløpet betalt av den ansatte for å erverve sikkerhet (og, hvis det er aktuelt, alternativet). Arbeidsgiver har ikke rett til å kreve fradrag når det utsteder aksjer ved utøvelse av en opsjonsordning. Mens denne opsjonsopsjonen fullt ut er inkludert i inntektene til ansatte, forutsatt at visse vilkår er oppfylt, kan medarbeider trekke halvparten av beløpet av ytelsen ved bestemmelse av skattemessig inntekt (Stock Options Deduction). Hvor dette fradraget er tilgjengelig, blir de ansatteopsjonspenger faktisk skattet til samme effektive skattesats som en realisasjon. I mange tilfeller foretrekker arbeidstakeropsjoninnehavere og deres arbeidsgivere å betale arbeidsgiveren kontant i kontanter, verdien av alternativet i bytte for å kansellere opsjonen. I så fall, før budsjettet 2010 og når den var ordentlig strukturert, kunne den ansatte ha sin opsjonsavgift effektivt beskattet som en realisasjonsgevinst, mens arbeidsgiveren generelt hadde rett til skattemessig fradrag som er lik betalingsbeløpet . Utkastet til lovgivning bekrefter at en ansatt ikke vil være i stand til å kreve en aksjeopsjon Fradrag ved disponering av opsjon til å erverve aksjer 3 med mindre det aksjeselskap som har avtalt å selge eller utstede aksjene (opsjonsutstederen) til arbeidstakerne, velger et valg 4 at verken det eller noen som ikke håndterer armlengden 5 med den, vil kreve et fradrag med hensyn til betalingen til skattebetaleren. Valget må innleveres til ministeren og et bevis på valget må gis til den ansatte som må fremlegge slik bevis med sin selvangivelse for året hvor opsjonene er overlevert. Ordlyden av konseptlovgivningen innebærer at opsjonsutstederen må velge med hensyn til hver tildeling av opsjoner til de enkelte ansatte. Utkastet til lovgivning synes ikke å gjelde for en kontantløs oppgave, det vil si i stedet for at den ansatte overgir sine opsjoner for å motta verdien i penger, gir opsjonsutstederen en megler for utøvelseskursen som skal videreføres til den ansatte og den ansatte utnytter opsjonene med en retning til megleren for umiddelbart å selge aksjene på det åpne markedet for å tilfredsstille betalingen av utøvelseskursen og eventuelle gjeldsavsetninger. Vær oppmerksom på at megleravgiftene, dersom de utbetales av opsjonsutstederen, skal være en skattepliktig fordel for den ansatte. Kanadiske optionsutstedere og utenlandske foreldreopsjonsutstedere som gir eller har gitt opsjoner til ansatte i deres kanadiske tilknyttede selskaper, bør vurdere følgende: Gjennomgå deres eksisterende planer om å vurdere om de har skjønn til å godta eller nekte utbetaling av opsjoner. Bestem om de vil gjøre valget til å gi sine ansatte fordelene med aksjeopsjonsavdrag. Bestem om de bør endre deres eksisterende opsjonsplan for å inkludere forpliktelsen til opsjonsutstederen om å foreta valg i tilfelle av innløsning av aksjeopsjonen av den ansatte. Gjennomgå regnskapsmessig påvirkning av nytt tiltak på regnskapet. Arbeidsgiveravhengige forpliktelser Utkastet til lovgivning forklarer også arbeidsgiverens kildefradragsavsetningskrav med hensyn til en ansattes opsjonsbonus. En slik fordel må avgjøres i løpet av året at opsjonen utøves og vil bli beregnet som om verdien av aksjeopsjonen var betalt til arbeidstakeren som en kontantbonus. Som et resultat av dette nye tiltaket vil arbeidsgivere måtte holde tilbake med utøvelsen av opsjonene, selv om bare aksjer distribueres til de ansatte. Formålet med dette tiltaket er å hindre situasjoner der ansatte ikke er i stand til å oppfylle sine skattepliktige forpliktelser som følge av verdifallet på verdipapirer som er opptjent ved utøvelse av opsjoner. Følgende hensyn gjelder for tilbakeholdelseskravet: Dersom aksjeopsjonsfordelen kvalifiserer for Aksjeavdragsavdrag, kan beløpet av den skatt som skal holdes, reduseres for å gjenspeile dette fradraget. Dersom opsjonene ble innvilget før 2011 i henhold til en skriftlig avtale inngått før 4. mars 2010, og slik skriftlig avtale inneholdt på den tiden en skriftlig betingelse som begrenser arbeidstaker fra å avhende aksjene i en periode etter øvelsen, Ingen skattemessig beholdning må utføres. 6 Ingen skattemessig beholdning må utføres der aksjeopsjonsfordelen oppstår ved utøvelse av opsjoner på aksjer i et kanadisk kontrollert privat selskap. Før budsjettet 2010 tolererte Canada Revenue Agencys (CRA) at ingen inntektsskatt kan holdes ved kilden på opsjonspenger dersom ingen annen kontant godtgjørelse ble betalt til en ansatt, eller hvis tilbakeholdelsen ville medføre urimelig motgang for den ansatte. Denne unødvendige motgangspolitikken gjaldt ikke aksjeopsjoner utøvet av utenlandske ansatte eller kontantløse treningsprogrammer. Utkastet til lovgivning utelukker formelt utryddelsespolitikken og eventuelle skatteforpliktelser som følge av utøvelse av aksjeopsjon, vil ikke, med mindre det ellers kan bli utsatt 7. kvalifiserer som grunner for at skattemessig reduseres av CRA. Når et utenlandsk morselskap gir aksjeopsjoner til ansatte i dets kanadiske datterselskap eller datterselskap, er det utenlandske morselskapet teknisk ansvarlig for tilbakeholdelse og rapportering av opsjonsbonuset, med mindre kostnadene til det utenlandske morselskapet blir ladet til det canadiske datterselskapet eller datterselskapet. Men i praksis rapporterte den kanadiske arbeidsgiveren vanligvis aksjeopsjonen og tok seg av tilbakeholdenes overføringer. Det har ikke vært noen indikasjon fra CRA at denne praksisen ikke er akseptabel lenger. Optieutstedere bør vurdere følgende: Alternativ Utstedere bør vurdere deres nåværende administrative prosedyrer for tilbakeholdelse av aksjeopsjoner og sikre at de overholder lovforslaget. For å oppfylle sine skattemessige forpliktelser, er opsjonsutstedere pålagt å følge opsjonsoppgaver av tidligere ansatte. Alternativ Utstedere kan vurdere å opprette et kontantløst treningsprogram som overholder forholdsforpliktelser. Alternativ Utstedere kan vurdere å gi ansatte og tidligere ansatte i utsteders administrative prosedyre for å overholde sine forpliktelser som kan omfatte salg av en del av aksjene underliggende aksjeopsjoner av megler for å dekke gjeldende skatter, med mindre arbeidstakeren betaler gjeldende beløpsmiddel i kontanter til opsjonsutstederen og foreslår at de konsulterer egen skattemessig rådgiver. Alternativ Utstedere kan vurdere å endre sine opsjonsplaner for å klargjøre deres administrative prosedyrer for å overholde sine forpliktelsesforpliktelser, særlig hvis slik endring kan skje uten at godkjennelse av sikkerhetshaver er godkjent i henhold til vilkårene i den aktuelle planen. Arbeidsgivere kan vurdere å vurdere andre egenkapitalkompensasjonsprogrammer som for eksempel aksjekjøpsplaner hvor aksjer kan utstedes for å overholde de nye kildeskapsreglene og vurdere skattefradragsprosessen som må etableres. Offentlige selskaper Stock-Option Utsettelse Siden 2000 var ansatte i offentlige selskaper lov til å velge å utsette inkluderingen av aksjeopsjonsydelsen realisert ved utøvelsen av deres opsjoner, til det år de har avhendet de opsatte verdipapirene (underlagt en årlig grense på 100 000). I budsjettet 2010 har regjeringen kunngjort sin intensjon om å oppheve slik valg for å utsette inntektsinnsatsen med hensyn til opsjoner utøvet etter 4. mars 2010. Utkastet til lovgivning fastsetter at det ikke kan innsettes utsettelsesvalg for børsnoterte aksjer anskaffet etter mars 4, 2010 8. Personer vil kunne foreta valg for å begrense skatteforpliktelsen på utsatt opsjonsfordel til et beløp som tilsvarer det ultimate salgsmottak som mottas. Den valgfrie lettelsen vil bli justert for å ta hensyn til kapitalstap som oppstår ved avsetningen av aksjene og deres anvendelse mot gevinster fra andre kilder. Dette valget vil være tilgjengelig for aksjer solgt før 2015 (inkludert aksjer solgt før 4. mars 2010). For aksjer solgt før 2010, vil enkeltpersoner bli pålagt å arkivere valget ved søknadsfristen for deres personlige personlige avkastning for 2010. Valget kan imidlertid bare gjøres der den enkelte valgte å utsette beskatning av fordelen som følge av utøvelsen av opsjoner for å erverve aksjer som ble handlet på visse børser. Alternativer Utstedere bør vurdere å kommunisere til ansatte og tidligere ansatte at det ikke lenger er mulig å utsette beskatning av opsjonsutbetalingen ved utøvelse av sine opsjoner og foreslå å rådføre seg med egen skatterådgiver for å vurdere konsekvensene av budsjettet 2010. 1. Imidlertid Fradrag er bare 25 (i stedet for 50) for Quebec skatt formål. 2. Unntatt i Quebec hvor den effektive skattesatsen er 30 i stedet for 24 for gevinst. 3. Eller enheter i tilfelle av fondsbasert tillit. 4. På en foreskrevet form, ikke utgitt ennå. 5. Utstedelser må kanskje vurderes når et utenlandsk morselskap har gitt opsjoner til kanadiske ansatte. 6. En slik tilstand benyttes imidlertid ikke ofte i opsjonsplaner. 7. Som kan være tilfelle med kanadiske kontrollerte private selskaper alternativer. 8. Unntatt om alternativene i utgangspunktet kvalifiserte som CCPC-alternativer. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt din Stikeman Elliott-representant, enhver forfatter oppført eller et medlem av treningsgruppen.

No comments:

Post a Comment